Het is ontzettend leuk om je kinderen mee te nemen naar de kerk en ze zo kennis te laten maken met de gemeente. De kinderen hoeven dan niet bij de hele dienst bij jou te blijven, maar gaan naar één van onderstaande activiteiten.

In de Jeruzalemkerk zijn er ongeveer veertig kinderen tot twaalf jaar die regelmatig bij elkaar komen in de kerk om elkaar te ontmoeten, te zingen en de verhalen over God te horen. Er is crèche voor de kinderen tot vier jaar oud en er is kindernevendienst voor kinderen van vier tot twaalf jaar oud.

Crèche

Tijdens de zondagse ochtenddienst is er crèche voor de kinderen tot vier jaar. De kinderen worden in twee groepen opgevangen in een zij-ruimte rechts van de kerk door ouders en tieners die meedraaien in het crècherooster. Er is een groep voor kinderen tot twee jaar en van twee tot vier jaar. Hier leren zij leeftijdgenootjes uit de kerk kennen waarmee ze later samen naar de kindernevendienst gaan.

We zorgen dat de kinderen zich thuis voelen en spelenderwijs met de Bijbel kennis maken. Er worden liedjes gezongen, boekjes voorgelezen, fruit gegeten en er is een ruimte om rustig te kunnen slapen. Aan het einde van de kerkdienst (tijdens de collecte) worden de kinderen opgehaald om het laatste stukje van de dienst mee te kunnen maken.

Kindernevendienst

Iedere week is er kindernevendienst tijdens de kerkdienst in twee zijruimten links van de kerk. De kinderen worden ingedeeld in twee groepen, van vier tot acht en van acht tot twaalf jaar. De leiding bestaat uit een team van enthousiaste ouders, tieners en vrijwilligers. De kinderen maken kennis met de verhalen uit de bijbel en gaan er actief mee aan de slag in de vorm van een spel, een quiz, een lied of een knutselwerk. Ook wordt regelmatig buiten gespeeld (voetballen, stoepkrijten etc.) op het grote plein voor de kerk.

Bijzondere dagen en feestdagen worden samen met de kinderen gevierd. Zo is er een veertigdagentijd project en een Palmpasen activiteit. In december is er een adventsproject project, een kerstspeurtocht door de wijk en een kinderkerstfeest.