Misschien gingen jouw ouders ook al naar catechisatie? Catechisatie is een ouderwets woord, wat vroeger vooral de onderwijsleer binnen de Christelijke gemeenschap inhield. Tegenwoordig gaan we tijdens catechisatie samen in gesprek om te ontdekken wat geloven in Jezus Christus voor jou persoonlijk betekent. Catechisatie is zo vooral een geloofsgesprek geworden.

We bekijken verschillende onderwerpen in de Bijbel en gebruiken allerlei werkvormen. We werken veel samen in kleine gesprekgroepjes. Zo is er voor iedereen ruimte om vragen te stellen en de diepte in te gaan. In de catechisatiegroepen trekken de jongeren van de Noorderkerk en de Jeruzalemkerk samen op. De catechisatiegroepen worden begeleidt door een team van gemeenteleden en predikanten.

Catechisatie BASIC

Catechisatie BASIC is voor jongeren tussen de twaalf en vijftien jaar. Tijdens de bijeenkomsten maken we samen kennis met het christelijk geloof. De bijeenkomsten zijn om de week op dinsdagavond van 19:00 uur tot 20:30 uur.

Catechisatie NEXT

Catechisatie NEXT is voor jongeren van vijftien jaar en ouder. Deze groep gaat verder waar Basic stopt. We zoeken de verdieping op, gaan lastige vragen niet uit de weg en proberen de verbinding met het dagelijks leven op te zoeken. De bijeenkomsten zijn om de week op dinsdagavond van 19:00 uur tot 20:30 uur.