De persoonlijke voorbede, ook wel het “ministrygebed” genoemd, is een vorm van samen bidden, waarbij twee mensen bidden voor een derde persoon. Het is een vorm van gebed waarin er extra aandacht wordt gegeven aan de vervulling met Gods Heilige Geest. Ons verlangen in het gebed is dat God alle ruimte krijgt om tot ons te spreken als Zijn geliefde kinderen. Tijdens de persoonlijke voorbede zijn er momenten van stilte waarin we luisteren naar wat God door Zijn Heilige Geest wil zeggen.

Misschien ben je geraakt door iets wat in de kerkdienst gebeurde? Of moet je een grote beslissing nemen in jouw leven? Wil je graag een zegen ontvangen? Wil je iets tegen God zeggen of belijden? Of je nu twijfelt, dankbaar bent, je zorgen maakt, verdrietig bent of juist vol van hoop en vrolijkheid….God verlangt niets liever dan dat we Hem alles toevertrouwen wat er in ons leven speelt.

De leden van het voorbede-team gaan vertrouwelijk om met alles wat jij hen toevertrouwd.

Na elke ochtenddienst is er voorin de kerkzaal gelegenheid om voor jezelf te laten bidden door leden van het gebedsteam. Zij willen graag met jou bidden en zullen altijd in vertrouwen omgaan met wat je met hen deelt. Voel je vrij om op hen af te stappen!

Als je nog wat meer te weten wilt komen over hoe wij in onze gemeente omgaan met persoonlijke voorbede, kun je dit onderwijs daarover lezen.

Je kunt ook altijd een mailtje sturen naar gebed@jeruzalem-kerk.nl