De Jeruzalemkerk werd in 1929 geopend. Het is een bijzonder kerkgebouw, ontworpen in de stijl van de Amsterdamse School. Het ontwerp is ontwikkeld door architect Ferdinand B. Jantzen. De Jeruzalemkerk is de enige kerk uit de periode van de Amsterdamse School die nog geheel intact is en van binnen en van buiten de originele stijl vertegenwoordigt. Een mooi kenmerk aan de Jeruzalemkerk is dat het gebouw aan de woningblokken vast gebouwd is. Hierdoor is de kerk echt onderdeel van de wijk.

Glas in lood raam

De Jeruzalemkerk is een opvallende kerk, die zich onderscheidt van andere protestantse kerken uit de negentiende eeuw. De kerk is in symmetrie gebouwd. Als je het kerkgebouw precies in tweeën deelt ontstaan er twee gelijke delen.

Ook van binnen is het interieur symmetrisch. Er is gewerkt met glas in lood voorstellingen in de ramen. Aan beide zijden van de kerk zijn de scheppingsdagen en de rustdag afgebeeld. Het grote raam boven het orgel beeldt de uitstoting uit het paradijs uit. In de grote ramen boven de scheppingsdagen worden de twaalf poorten van het hemelse Jeruzalem afgebeeld.