Onze gemeente bestaat uit ongeveer 300 leden. Dit zijn kinderen, tieners, twintigers, singles, studenten, jonge gezinnen, echtparen en ouderen. Er zijn leden die al van jongs af aan in de Jeruzalemkerk komen, maar ook leden die de kerk later hebben leren kennen.

Iedereen is op zijn eigen reis met God. Sommigen met veel zekerheid, anderen zoekend naar hun manier van geloven. Samen vormen wij een divers gezelschap, waarbinnen ontmoeting centraal staat. Zo leren wij over de Bijbel en over God, maar ook over de buurt en elkaar.

In onze gemeente staat Jezus Christus centraal. Door Jezus geloven we in de kracht van vergeving en krijgen we hoop voor een nieuwe wereld: Gods koninkrijk op aarde. Middenin het chaotische Amsterdam vinden wij rust in de Jeruzalemkerk.

Elke zondag om 10.00 uur komen wij samen voor onze wekelijkse kerkdienst. Daarin vieren we Gods liefde en ontmoeten we elkaar. Natuurlijk ben jij ook van harte welkom! Je kunt gewoon binnenlopen en de dienst meebeleven. Na afloop ontmoeten wij je graag bij de koffie of thee.

Natuurlijk praktiseren wij ons geloof niet alleen op zondag. Wij nemen het geloof mee in ons dagelijks leven, naar huis of naar het werk. Dit is niet altijd makkelijk, maar gelukkig kunnen wij hierin leren van elkaar.

Bovenal zijn wij gemeente met elkaar. Wij investeren in ontmoeting: met Jezus Christus, met elkaar en met de buurt en ons netwerk. Wij streven ernaar om een hechte gemeente te zijn, nieuwsgierig naar elkaar en betrokken bij elkaar, maar tegelijkertijd open en gastvrij voor nieuwe mensen en geïnteresseerden. Wij willen elkaar persoonlijk leren kennen en de nabijheid opzoeken. Een kerk waar iedereen zichzelf kan zijn!

Ik ben lid

Marco vertelt over zichzelf en de Jeruzalem kerk